Permanent education as an instrument to improve the quality of nursing records: integrative review

Autores

  • Aline Figueiredo Ferreira Universidade Federal Fluminense
  • Elaine Antunes Cortez Universidade Federal Fluminense
  • Adriana C. M. Fernandes Universidade Federal Fluminense
  • Lidiane Peixoto de Almeida Universidade Federal Fluminense

Palavras-chave:

Nursing Human Resources in the Hospital. Nursing Staff. Permanent Education. Nursing Records. Hospital Service of Education.

Resumo

The objective of this study was to conduct an Integrative Review about the Permanent Education being used as an instrument to improve the quality of Nursing Records. The method used was the Integrative Review held in the LILACS, MEDLINE via PUBMED and RCAAP via CAPES databases. Results: the two selected articles are of a descriptive qualitative approach. Deficiencies were found in the Nursing Records in both articles. Absences in Nursing diagnosis and health education, non-standard abbreviations, inadequacies in nursing and physical examination histories, compromising the functionality of the registry as a tool of communication were observed. The authors understand that Permanent Education and investment in continuing education can solve the problems, but none of the articles present the carrying out of Permanent Education in the workplace. Conclusion: more research on the implementation of Permanent Education and its impact on the performance of the professionals must be carried out.

Keywords: Nursing Human Resources in the Hospital. Nursing Staff. Permanent Education. Nursing Records. Hospital Service of Education. 

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Biografia do Autor

Aline Figueiredo Ferreira, Universidade Federal Fluminense

Enfermeira (Bacharel e Licenciatura) formada na Universidade Federal Fluminense no ano de 2014. Enquanto Acadêmica, durante dois anos foi Monitora da disciplina de Fundamentos de Enfermagem. Acadêmica Bolsista da Prefeitura do Rio de Janeiro atuando na Atenção Primária. Integrou o Grupo de Estudos sobre Trabalho, Educação e Saúde - GETEPES (Faculdade de Educação da Universidade Federal Fluminense). Atualmente participa do Núcleo de Pesquisa em Trabalho, Saúde e Educação - NUPESTE. Aluna da Pós-graduação stricto sensu no Programa de Mestrado Profissional em Ensino na Saúde na Universidade Federal Fluminense, na Linha de Pesquisa sobre Educação Permanente. Atua no Hospital Federal de Bonsucesso onde desenvolve sua Pesquisa do Mestrado.

Elaine Antunes Cortez, Universidade Federal Fluminense

Enfermeira Professora Doutora do Departamento de Enfermagem Materno-Infantil e Psiquiátrica, Orientadora do Mestrado Profissional Ensino em Saúde da Universidade Federal Fluminense Rio de Janeiro, Niterói-RJ, Brasil.

Adriana C. M. Fernandes, Universidade Federal Fluminense

Professora de Educação Física, Fisioterapeuta. Mestranda do Programa Multiprofissional de Ensino na Saúde da Escola de Enfermagem da Universidade Federal Fluminense, Niterói-RJ, Brasil.

Lidiane Peixoto de Almeida, Universidade Federal Fluminense

Enfermeira. Mestra em Ensino na Saúde.  Hospital Universitário Antônio Pedro. Universidade Federal Fluminense, Niterói-RJ, Brasil.

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Publicado

2017-12-01